People + Passion = Performance + ProfitsTM

Welkom op de website van de Customer Passion Company!

De site voor klantgedreven managers, bedrijven en organisaties die
succesvol willen zijn in customer management, marketing, verkoop,
branding en business development.

Aantal communityleden...elke dag meer!

 
 

Share the Passion! TM

Schrijf u nu in als gratis lid van de Customer Passion Company Community en ontvang regelmatig het marketing e-Zine 'Share the Passion' vol met inspiratie en informatie over winnende strategieen en cases op het gebied van klantgericht ondernemen, marketing, verkoop en customer services.

Business partners

www.mastermind.eu www.marketingindustries.nl www.t-systems.nl www.maximind.nl www.curro.nl

Customer Passion Columns

Customer Experience Management (CEM) is een aanvullend concept op
Customer Relationship Management (CRM).

Het heeft alles te maken met de klantwaarde: "waarde voor de klant" (CEM)
en "waarde van de klant" (CRM), dus het verschil emotie en ratio.
Anders gezegd: het verschil tussen de rechter hersenhelft (emotie) en de
linker hersenhelft (ratio).


CRM

  • linker hersenhelft
  • waarde van de klant (omzet en winst)
  • systemen en transactieprocessen
  • functionele waarden

CEM

  • rechter hersenhelft
  • waarde voor de klant (toegevoegde waarde)
  • mensen en interacties
  • emotionele waarden


Branded CEM

Bij het verhogen van de klantgerichtheid van de organisatie gaat het voornamelijk om de (persoonlijke) invulling van de relatie met de klant: de klantbeleving.
Maar een beleving is pas effectief als zij onthouden wordt. Klanten bevelen het bedrijf aan als zij een positieve ervaring met het bedrijf en de producten hebben gehad, de zgn. "Net Promotor Score" 
(NPS: zie ook onder "Programma's voor de manager").

Branded CEM is nu het managen van de relatie tussen de klant en het bedrijf door het creëren en borgen van een effectieve merk- en klantbeleving.