People + Passion = Performance + ProfitsTM

Welkom op de website van de Customer Passion Company!

De site voor klantgedreven managers, bedrijven en organisaties die
succesvol willen zijn in customer management, marketing, verkoop,
branding en business development.

Aantal communityleden...elke dag meer!

 
 

Share the Passion! TM

Schrijf u nu in als gratis lid van de Customer Passion Company Community en ontvang regelmatig het marketing e-Zine 'Share the Passion' vol met inspiratie en informatie over winnende strategieen en cases op het gebied van klantgericht ondernemen, marketing, verkoop en customer services.

Business partners

www.mastermind.eu www.marketingindustries.nl www.t-systems.nl www.maximind.nl www.curro.nl

Customer Passion Columns

Daniël Zavrel

Alles is ons lichaam heeft een zogenaamd electromagnetisch veld om zich heen wat gemakkelijk is te meten. Het belangrijkste voorbeeld daarvan is ons hart (bedenkt dat als er een hartfilmpje, een ‘electrocardiagram’, wordt gemaakt dat dat gebeurt door zogenaamde ‘elektropotentialen’ op de borst te bevestigen). Uit wetenschappelijk onderzoek van het HeartMath Instituut gedurende 15 jaar is ondermeer gebleken dat het electromagnetische veld van het hart maar liefst 5000 (!) keer sterker is dan het hoofd. Elektrisch is het hart 60 keer sterker dan het hoofd.

Het hart is het krachtigste elektromagnetische veld in het lichaam. Daarnaast is het zo dat dit veld, met de huidige technologie, tot ongeveer 3 meter buiten het lichaam meetbaar is (zie afbeelding 1). Wetenschappers vermoeden dat dit veld nog veel verder reikt maar dit is wat ze nu in laboratoria kunnen meten. Vanuit de traditionele yoga wordt gesteld dat dit wel 24 meter in omtrek kan zijn.

Dit is wat we iemands ‘uitstraling ‘ of ‘charisma’ noemen. Wetenschappelijk onderbouwd. Wat verder blijkt uit het onderzoek is dat hoe je je voelt alles bepalend is voor de kracht, vorm en intensiteit van dit veld rondom het hart. Het elektromagnetische veld is als een soort draaggolf die gemoduleerd wordt met ‘emotionele informatie’. Iemand die depressief is heeft dus letterlijk een andere uitstraling dan iemand die blij is en passie uitstraalt! Het veld is bij een iemand die zich depressief voelt minder groot, minder krachtig en minder coherent. En wat nog meer blijkt: de ander voelt dit (zie afbeelding 2).

Zavrel_illustratie_1a

Afbeelding 2 Mensen voelen elkaars gevoelens ook al is dit niet altijd een bewust proces. Een HRM manager ‘scant’ in 1 minuut een kandidaat voor een functie en in 80% van de gevallen blijft de eerste indruk doorslaggevend. Het grootste gedeelte van deze ‘scan’ gebeurt energetisch via het elektromagnetische veld van het hart.

Zavrel_illustratie_2a

Deze energetische uitwisseling is de reden waarom mensen het niet prettig vinden om lang in de buurt van een depressief persoon te verkeren en juist wel graag in de buurt van ‘gepassioneerde’ en ‘inspirerende’ mensen zijn. Dat geeft namelijk positieve energie. Dat is ook de reden waarom mensen met echte passie in de regel zo succesvol zijn: ze zijn aanstekelijk op energetisch nivo door hun krachtige elektromagnetische hartveld. Van hart tot hart. Ze raken mensen in het hart. Daarom is het ook altijd aan te raden om in je werk je hart te volgen want daarmee geeft je jezelf en je omgeving maximaal positieve energie.
Als je daarbij ook produkten/diensten levert die waarde aan de planeet toevoegen in plaats van waarde er aan onttrekken dan wordt die passie van binnenuit voortdurend gevoed omdat alles via zogenaamde ‘morfogenetische velden’ (Rupert Sheldrake) met elkaar verbonden is. Om die reden is er ook een toenemende trend naar puur, zuiver, authentiek, echt en eerlijk.

Passie is dus meetbaar. Passie is voelbaar. Passie is zichtbaar. En hetzelfde geld voor ‘ComPassie’. In al je klantrelaties is het dus belangrijk om dit te beseffen. Dat is ‘Customer Passion’…

Voor meer informatie over HeartMath zie www.beinginbusiness.com.
Daniël Zavrel
Voor reacties: daniel@beinginbusiness.com